AI i prace dyplomowe – jak wspierać i oceniać pisanie w erze sztucznej inteligencji?

Dowiedz się, jak skutecznie i etycznie wspierać studentów w korzystaniu z AI podczas pisania prac dyplomowych. Szkolenie pokaże, jak rozpoznawać treści generowane przez AI, wprowadzać jasne wytyczne oraz wykorzystywać narzędzia wspomagające ocenę oryginalności i strukturę prac.

Realizowane zagadnienia

  • Możliwości zastosowania AI przez studentów:
    – generowanie tematów i problemów badawczych
    – tworzenie konspektów, redakcja fragmentów tekstu
    – streszczanie literatury, analiza danych tekstowych
    – rola promotora i nauczyciela akademickiego w nadzorowaniu wykorzystania AI
    – wykorzystanie AI do wsparcia promotorów:
  • szybkie przeglądy treści
  • analiza logicznej struktury pracy
  • automatyczne tworzenie streszczeń i feedbacku
    – etyczne i prawne aspekty użycia AI w pracach dyplomowych
    – sposoby wykrywania niewłaściwego użycia narzędzi generatywnych

Szkolenie porusza aktualne wyzwania związane z wykorzystywaniem AI przez studentów w procesie pisania prac dyplomowych. Omawiane zagadnienia:
– rozpoznawanie i interpretacja treści wygenerowanych przez AI,
– jak uczciwie i efektywnie włączać narzędzia takie jak ChatGPT w pracę badawczą,
– narzędzia wspierające ocenę oryginalności i ich skuteczność,
– tworzenie jasnych i zrównoważonych wytycznych dla studentów,
Szkolenie opiera się na analizie przykładów, dyskusji oraz testowaniu narzędzi detekcyjnych.

Warunki udziału:

Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele akademiccy UEK
Ograniczona liczba miejsc: 15 osób w grupie
Każdy uczestnik przynosi swój laptop na szkolenie

Szkolenie realizowane w ramach projektu FIRST in FERS (dodatkowe warunki uczestnictwa)

Kierownik projektu

dr hab. Jarosław Plichta, prof. UEK

Kontakt w sprawie szkolenia:
Renata Pawłowska
pok. 210 A Budynek Główny
tel.: + 48 12 293 50 14
e-mail: fif@uek.krakow.pl