Level up w nauczaniu! Gamifikacja w dydaktyce akademickiej – teoretyczne podstawy i zastosowania praktyczne
Gamifikacja w edukacji akademickiej to coraz częściej wykorzystywane narzędzie, które pozwala na zwiększenie zaangażowania i podniesienie poziomu realizacji efektów uczenia się.
- Miejsce: Pawilon G, sala 013
-
Termin Rozpoczęcie Zakończenie Liczba godzin 14 maja, 2025 15:00 17:00 2 godz. - Prelegenci:
dr hab. Krzysztof Borodako prof. UEK, Katedra Turystyki UEK
dr Magdalena Chałupczak, Katedra Zachowań Organizacyjnych UEK
dr Robert Szydło, Katedra Zarządzania Zasobami Pracy UEK
dr Aleksandra Witoszek-Kubicka, Katedra Zachowań Organizacyjnych UEK
Realizowane zagadnienia
Gamifikacja w edukacji akademickiej to coraz częściej wykorzystywane narzędzie, które pozwala na zwiększenie zaangażowania i podniesienie poziomu realizacji efektów uczenia się. Podczas wystąpienia zostaną przedstawione kluczowe koncepcje związane z gamifikacją, w tym różnice między zabawą, grą, grą poważną oraz samą gamifikacją. Omówione zostaną także mechanizmy psychologiczne i teorie motywacji, które wyjaśniają skuteczność tego podejścia. Szczególny nacisk zostanie położony na typologie graczy i znaczenie personalizacji doświadczeń edukacyjnych.
Analiza obejmie również mechanikę, dynamikę oraz estetykę gier jako elementy projektowania rozwiązań gamifikacyjnych. W ramach praktycznego ujęcia tematu zostanie zaprezentowana koncepcja projektowania gry jako zadania dydaktycznego dla studentów.
Wystąpienie będzie okazją
do refleksji nad możliwościami i wyzwaniami związanymi z wdrażaniem gamifikacji w środowisku akademickim.
Masz pytania, skontaktuj się:
Aneta Powroźnik
Dział Rozwoju Dydaktyki i Multimediów
+48 12 293 54 85
powrozna@uek.krakow.pl
Pawilon A, pok. -115