Neuroróżnorodność w dydaktyce akademickiej – jak wspierać studentów i rozwijać potencjał różnych umysłów
Poznaj, jak skutecznie wspierać studentów o różnych profilach neurorozwojowych i tworzyć inkluzywne środowisko dydaktyczne. Szkolenie pokaże, jak stosować zasady UDL, dostosowywać komunikację, reagować na zachowania nietypowe oraz projektować strategie wspierające zróżnicowaną grupę studentów.
- Organizator: Projekt First in FERS - Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry dydaktycznej UEK
- Miejsce: On-line (Teams)
-
Termin Rozpoczęcie Zakończenie Liczba godzin 31 października, 2025 09:00 14:00 6 godz. 7 listopada, 2025 09:00 14:00 6 godz. - Prowadzący:
Realizowane zagadnienia
1. Neuroróżnorodność – czym jest i dlaczego warto ją rozumieć.
Od paradygmatu deficytu do paradygmatu różnorodności.
2. Przegląd wybranych profili neuroróżnorodnych:
• spektrum autyzmu,
• ADHD,
• specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia).
3. Typowe trudności studentów – przykłady barier poznawczych, komunikacyjnych i organizacyjnych.
4. Jak reagować na zachowania nietypowe – komunikacja, regulacja, interwencja.
5. Wspierające strategie dydaktyczne i organizacyjne.
6. Studium przypadków: analiza i projektowanie rozwiązań.
Warunki udziału:
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele akademiccy UEK
Ograniczona liczba miejsc: 15 osób w grupie
Szkolenie realizowane w ramach projektu FIRST in FERS (dodatkowe warunki uczestnictwa).
Kontakt w sprawie szkolenia
Renata Pawłowska
pok. 210 A Budynek Główny
tel.: + 48 12 293 50 14
e-mail: fif@uek.krakow.pl