Neuroróżnorodność w dydaktyce akademickiej – jak wspierać studentów i rozwijać potencjał różnych umysłów

Poznaj, jak skutecznie wspierać studentów o różnych profilach neurorozwojowych i tworzyć inkluzywne środowisko dydaktyczne. Szkolenie pokaże, jak stosować zasady UDL, dostosowywać komunikację, reagować na zachowania nietypowe oraz projektować strategie wspierające zróżnicowaną grupę studentów.

Realizowane zagadnienia

1. Neuroróżnorodność – czym jest i dlaczego warto ją rozumieć.
Od paradygmatu deficytu do paradygmatu różnorodności.

2. Przegląd wybranych profili neuroróżnorodnych:
• spektrum autyzmu,
• ADHD,
• specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia).

3. Typowe trudności studentów – przykłady barier poznawczych, komunikacyjnych i organizacyjnych.

4. Jak reagować na zachowania nietypowe – komunikacja, regulacja, interwencja.

5. Wspierające strategie dydaktyczne i organizacyjne.

6. Studium przypadków: analiza i projektowanie rozwiązań.

Warunki udziału:

Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele akademiccy UEK
Ograniczona liczba miejsc: 15 osób w grupie

Szkolenie realizowane w ramach projektu FIRST in FERS (dodatkowe warunki uczestnictwa).

Kontakt w sprawie szkolenia

Renata Pawłowska
pok. 210 A Budynek Główny
tel.: + 48 12 293 50 14
e-mail: fif@uek.krakow.pl