Pierwszy krok w VR – podstawy technologii immersyjnych w dydaktyce akademickiej

Zapraszamy na szkolenie, które wprowadzi Cię w świat rzeczywistości wirtualnej i pokaże, jak wykorzystać jej potencjał w dydaktyce akademickiej. Uczestnicy poznają narzędzia i przykłady zastosowań VR, doświadczą immersji z użyciem gogli oraz opracują własne pomysły na wykorzystanie tej technologii w nauczaniu.

Realizowane zagadnienia

  • Wprowadzenie do technologii XR w dydaktyce akademickiej
  • Możliwości wykorzystania VR w dydaktyce przedmiotów ekonomicznych
  • Doświadczenie immersji, praktyczne zastosowanie gogli VR
  • Adaptacja immersyjnych materiałów edukacyjnych
  • Ograniczenia i wyzwania w stosowaniu technologii VR
  • Bezpieczeństwo, etyka i standardy prowadzenia zajęć VR
  • Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii VR

Szkolenie ma na celu wprowadzenie uczestników w tematykę rzeczywistości wirtualnej (VR) oraz zaprezentowanie możliwości jej zastosowania w procesie dydaktycznym na poziomie akademickim. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami, narzędziami oraz oprogramowaniem VR, a także poznają przykłady wykorzystania tej technologii w nauczaniu różnych przedmiotów.

Podczas szkolenia omówione zostaną kluczowe aspekty wdrażania technologii immersyjnych w procesie kształcenia, w tym zagadnienia organizacyjne, techniczne i pedagogiczne. Uczestnicy będą mieli również możliwość przetestowania wybranych aplikacji VR oraz opracowania własnej koncepcji wykorzystania tej technologii w prowadzonych przez siebie zajęciach dydaktycznych.

Uczestnicy szkolenia: Wykładowcy UEK
Ograniczona liczba miejsc: 15 osób w grupie

Szkolenie realizowane w ramach projektu FIRST in FERS (dodatkowe warunki uczestnictwa)

 

Kierownik projektu

dr hab. Jarosław Plichta, prof. UEK

Kontakt w sprawie szkolenia:
Renata Pawłowska
pok. 210 A Budynek Główny
tel.: + 48 12 293 50 14
e-mail: fif@uek.krakow.pl