DYDAKTYCZNE INSPIRACJE: Wzbogacająco różni – neuroróżnorodność na sali zajęć.

Jak uczyć skutecznie w świecie, w którym każdy student przetwarza rzeczywistość na swój własny, niepowtarzalny sposób?

Jak uczyć, gdy każdy student przetwarza świat na swój sposób?

Tematyka spotkań z cyklu „Dydaktyczne Inspiracje” rozwija się w odpowiedzi na potrzeby i pytania nauczycieli akademickich. Coraz częściej dotyczą one różnorodności poznawczej i emocjonalnej studentów – dlatego tym razem pochylimy się nad neuroróżnorodnością jako naturalną cechą każdego z nas. Różnice w koncentracji, stylu uczenia się, tempie przetwarzania informacji, wrażliwości sensorycznej czy ekspresji emocji to nie wyjątki – to codzienność każdej grupy studenckiej.
Nie chodzi o tworzenie „zajęć dla osób z trudnościami”. Chodzi o to, by projektować dydaktykę, która uwzględnia bogactwo funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego wszystkich studentów – bo różnimy się w sposób wzbogacający.
W programie spotkania:
  • Czym jest neuroróżnorodność i dlaczego warto patrzeć na nią nie przez pryzmat deficytów, ale różnic?
  • Jakie zróżnicowane potrzeby mają studenci z ADHD, ASD, dysleksją, ale też ci bez formalnych diagnoz?
  • Jak tworzyć przestrzeń dydaktyczną sprzyjającą skupieniu, bezpieczeństwu i poczuciu przynależności?
  • Proste praktyki dydaktyczne, które wspierają uwagę, pamięć roboczą i regulację emocjonalną – dla wszystkich, nie tylko dla wybranych.
  • Co zyskuje nauczyciel akademicki, który myśli o klasie jako o miejscu różnorodnym?

Forma spotkania:

Spotkanie Wykładowców UEK w ramach cyklu „Dydaktyczne Inspiracje”. Warsztat interaktywny z przykładami, wymianą doświadczeń i mini-ćwiczeniami do wdrożenia już od najbliższych zajęć.

Zobacz relacje z poprzednich spotkań z (kliknij tutaj)

 

Masz pytania, skontaktuj się:

Aneta Powroźnik
Dział Rozwoju Dydaktyki i Multimediów
+48 12 293 7485
powrozna@uek.krakow.pl
Pawilon A, pok. -115